Salgs og leveringsbetingelser

Salgs og leveringsbetingelser

Salgs og leveringsbetingelser for handel med Garmas ApS

Data

Garmas ApS (garmas.dk)
Solrød Byvej 38B
2680 Solrød Strand

Handel

Når du handler hos Garmas ApS (herefter kaldet Garmas), er du altid sikret en fair og reel handel.

Når du foretager et køb hos Garmas ApS, så tilmelder du samtidig vores nyhedsbrev, som udkommer mellem 6 og 12 gange om året, ligesom du accepterer at modtage mails i forbindelse med dit køb. Du kan altid framelde dig nyhedsbrevet, ved at klikke på "Frameld nyhedsbrev" i nyhedsbrevet.

Afbestilling kan det ske ved, at fremsende en e-mail med mærket "Afbestilling". Her bør bestillingstidspunkt samt ordrenummer fremgå. Hvis Garmas har bestilt varen hos leverandør, eller varen er sendt fra Garmas, så vil en afbestilling ikke være mulig.

Når du har afgivet en bestilling på vores hjemmeside, vil vi automatisk sende dig en e-mail, hvoraf det fremgår, hvilke produkter du har bestilt. Du skal være opmærksom på, at det automatiske svar (via e-mail) IKKE er en juridisk bindende ordrebekræftelse, hvorved en aftale er indgået. Der er alene tale om en elektronisk kvittering for modtagelse af din bestilling. Garmas har derfor mulighed for at annullere bestillingen som følge af trykfejl, tekniske problemer, leveringssvigt og lignende situationer.

Personlige oplysninger

Alle de oplysninger, du giver til os, behandler vi med størst mulig diskretion. Oplysningerne bruges til håndtering af din kurv, konto, favorit liste, samt behandling af dit køb og din forsendelse, og vi gør alt, hvad vi kan for at beskytte og hemmeligholde dine personlige data. Vi garanterer, at vi aldrig sælger, udlejer eller udlåner personlige oplysninger til tredje person.

Priser og betalingsmuligheder

Vi har ikke lagt forsendelsesomkostninger, ekspeditionsgebyr, betalingsgebyrer eller lignende på nogen af vores priser. Dette er for, at give dig den helt rigtige pris på varen, så du netop er sikret en fair handel, og selv kan afgøre hvad du vil betale for, og hvad du ikke ønsker at betale for. Derfor bliver aktuel forsendelse-/leveringsomkostninger lagt på prisen i kurven.

Alle priser er dagspriser og opdateres løbende og vises altid inkl. moms på hjemmesiden/webshoppen. Priser oplyst på mail, ordrebekræftelser ordre mm til erhvervsvirksomheder/personer vil hovedsageligt fremgå som ekskl. moms og vil kun være gældende i 7 dage med mindre andet fremgår. Aftaler indgås på dansk.
Priserne er kun gældende indenfor Danmarks grænser, excl. Færøerne og Grønland. Tilbudspriser er kun gældende i en tidsbegrænset periode eller til varen er udsolgt. Der tages dog forbehold for eventuelle prisændringer, som er uden for vores indflydelse (prisstigninger, nye pris- og afgiftlove, porto-/transportstigninger, omkostningsstigninger, valutaændringer, krig, terror, naturkatastrofer, atomangreb, force majeure, leveringssvigt, udsolgte, osv.), samt mod trykfejl.

Garmas forbeholder sig retten til at udskifte vare/mærker (dog kun forbrugsvare og småvarer til under dkr. 300,- + moms) med andre fuldt ud kompatible vare/mærker.

Bemærk at der tages forbehold for at billeder som vises af varer på hjemmesiden kan afvige fra varens egentlige udseende. Billeder, der vises, er kun er vejledende. Varens egentlige udseende kan derfor godt afvige fra den illustration der vises på hjemmesiden

Ejerskabet af en vare eller produkt overgår først til køber, når det fulde fakturabeløb med tillæg af påløbede omkostninger er betalt.

På garmas.dk kan du betale med eDankort, Dankort, Visa, Mastercard, MobilePay, PayPal eller bankoverførsel. Hvis du betaler med betalingskort, bliver købsbeløbet trukket på dit kort, når ordren ekspederes.

Hvis du benytter bankoverførsel eller MobilePay bliver varerne afsendt, når pengene er registreret på vores konto. Bankoverførsel sker ved, at du overfører det beløb som fremgår af den viste/fremsendte ordre/faktura til vores bankkonto nr 3409 11447686.

Ved køb på Garmas.dk for samlet under kr. 150,- inkl. moms, vil der blive pålagt et ekspeditionsgebyr på kr 30,- inkl. moms.

Gebyr på betalingskort (kun handel i webshop)

Din ordre kan pålægges ikke et gebyr ved brug af betalingskort, selv om Nets opkræver et gebyr for at formidle handlen. Gebyrerne kan ses herunder.

Dankort gebyr

Transaktionsbeløb Gebyr
0,00 - 50,00 DKK: 0,70 DKK
50,01 - 100,00 DKK: 1,10 DKK
100,01 - 500,00 DKK: 1,39 DKK
over 500,01 DKK: 1,39 DKK

Gebyr på Paypal

Når du benytter PayPal som betalingsmetode, så pålægges din ordre et gebyr, som Paypall opkræver et gebyr for at formidle handlen. Gebyret for at betale via Paypall hos garmas.dk er 3,5 % af købesummen. Det er pt muligt at bruge Paypal som betalingsmiddel hos Garmas

Gebyr på MobilePay

Når du benytter MobilePay som betalingsmetode, så pålægges din ordre ikke et gebyr, selv om MobilePay opkræver et gebyr for at formidle handlen. Gebyret for at betale via MobilePay hos garmas.dk er kr 0,-.

Gebyr på Stripe

Når du benytter Stripe som betalingsmetode, så pålægges din ordre ikke et gebyr, selv om Stripe opkræver et gebyr for at formidle handlen. Gebyret for at betale via Stripe hos garmas.dk er 0 % af købesummen. Det er dog ikke pt muligt at bruge Stripe som betalingsmiddel hos Garmas

Leveringstid

Leveringstiden er i øjeblikket 2 til 8 hverdage på handelsvarer. Hvis en vare er i restordre vil du modtage besked herom på mail eller telefon.

Leveringstiden på andet end handelsvarer fremgår af ordrebekræftelsen.

Levering og omkostninger

Lette forsendelser leveres normalt med Post Danmark eller GLS med eller uden omdeling til både private og erhverv. Tunge/volume forsendelse leveres normalt med fragtmand. Forsendelse med fragtmand leveres i grundplan. Som udgangspunkt stilles ingen forsendelser uden kvittering for modtagelsen. Såfremt der ikke træffes nogen hjemme lægger fragtmanden en besked. Kontakt fragtmanden og aftal ny udkørsel. Dette afregnes mellem køber og fragtmand. Hvis du ønsker, at få leveret din varer uden kvittering, så noteres dette i feltet "Ordre bemærkninger" i kassen.

Leveringer som efter købers ønske stilles uden kvittering er for købers egen risiko ved eventuelle mangler og beskadigelse.

Garmas er uden ansvar og dermed ikke erstatningspligtig, hvis der ved bestilling er angivet en forkert adresse, og dette medfører bortkomst af forsendelsen. Modtager du ikke din forsendelse, skal du straks kontakte os. Hvis du vælger levering med "brev u/ansvar" bærer du det fulde ansvar for forsendelsen, og du kan således ikke kræve forsendelser, som er bortkommet, erstattet. Garmas forbeholder sig retten til ikke at sende med "brev u/ansvar), men vælge anden leveringsform. Det vil som udgangspunkt være "levering uden omdeling"

Visse varer sendes direkte til dig af vores leverandør, og i de tilfælde kan Garmas.dk ikke kontrollere måden hvorpå de sendes, og når du fortager dit køb på Garmas, så accepterer du dette. De vil som regel blive sendt med omdeling med GLS, Postdanmark, UPS, Danske fragtmænd med mere. Prisen for leveringen vil dog aldrig blive dyrere end den leveringsmetode du selv har valgt.

Hvis den pakkeboks/pakkeshop du har valgt er fyldt, vil din pakke blive leveret til en nærliggende pakkeboks/pakkeshop

Der sendes kun til leveringsadresser i Danmark undtagen Færøerne og Grønland.

Skade under transport

Modtager du en pakke, der har synlige tegn på skader under transport, er det vigtigt, at du modtager pakken med forbehold, eller alternativt åbner pakken, mens fragtfirmaets personale ser på. Hvis indholdet har taget skade, skal der udfærdiges en erstatningssag mod det pågældende fragtfirma. Fragtfirmaets personale kan hjælpe dig med at udfærdige erstatningssagen. Det er vigtigt, at du straks gør indsigelser mod pakkens tilstand, og ikke kvitterer for modtagelsen uden forbehold, hvis erstatningssagen skal være så gnidningsløs som muligt.

Det er også muligt at nægte modtagelse på en beskadiget pakke. Den vil så komme retur til os til kreditering. Er skaden ikke synlig ved modtagelse, kan du stadig lave en erstatningssag. Dog skal du sørge for at tage kontakt til fragtfirmaet hurtigst muligt, da de efter nogle dage ikke længere vil erstatte en beskadiget vare. For Post Danmark er denne periode 7 dage. I alle tilfælde er det klart en fordel at starte erstatningssagen øjeblikkeligt, skaden opdages.

Under alle forhold skal der reklameres inden for rimelig tid. I henhold til gældende praksis vil 2 måneder være inden for rimelig tid.

Dette er dog kun tilfælde ved pakketransport, da breve ikke forsikres.

Kontakt eventuelt Garmas for hjælp.

Forsendelsesomkostninger

De til en en hver tid gældende forsendelsesomkostninger kan du finde på hjemmesiden. Se "Forsendelsesomkostninger".

Du vil ligeledes få oplyst forsendelsesomkostningerne på den enkelte ordre i "kurven" inden du går til kassen.

Specielt for privat handel

Fortrydelsesret

Der er 14 dages fortrydelsesret, når du bestiller vare/produkter på Garmas.dk og får dem sendt til af dig valgt adresse. Ved betaling og/eller afhentning i fysisk butik gælder fortrydelsesretten som erhverv - det vil sige ingen fortrydelsesret. Har du fortrudt et køb, og ønsker at gøre brug af din fortrydelsesret, skal du inden for 14 dage, fra modtagelse af varen, meddele os dette samt grunden herfor. Garmas kan kontaktes på mail, brev eller på telefon - se "Kontakt os" fanebladet. Du har herefter 14 dage til at returnere varen. Hvis vi ikke har varen eller dokumentation for, at varen er sendt retur til os, inden for de 14 dage efter du har modtaget varen, vil fortrydelsesretten bortfalde. Garmas fremsender desuden en formular som udfyldes og vedlægges varen. Alternativt kan den udfyldte formular sendes på mail eller brev til ovennævnte mail eller adresse.

Du skal returnere varen ved at sende den tilbage til Garmas til den adresse som står øverst i dette dokument. Garmas anbefaler, at du pakker varen ind for optimal beskyttelse inden du sender den retur. Undgå at påføre klistermærker eller lignende, samt at skrive direkte på emballagen, da det vil forringe værdien på varen væsentligt. Varen skal returneres med omdelingen/direkte levering. Varer der sendes ufranco og pr efterkrav nægtes modtagelse uden forudgående aftale.

Send gerne en kopi af fakturaen (for at lette ekspeditionen) og dit bankkonto nr, med varen. Bemærk, at det er dig, der skal betale udgifterne til at returnere varen, ligesom du bærer ansvaret for varen ind til vi har modtaget den retur og kvitteret herfor.

Du har mulighed for at købe en returlabel på hjemmesiden - se returportalen her. Hvis du køber returlabel på hjemmesiden, vil du også få en returseddel tilsendt samtidig. Det er dog stadig et krav, at du kontakter os INDEN du sender varen retur. Se og print eventuelt en returseddel her.

Garmas vil efter modtagelsen foretage en vurdering af varens værdi, som danner grundlag for, hvor meget du vil få returneret af det beløb, du har givet for varen. Hvis der er tegn på hærværk, at produktet har været i brug, så varen ikke er i væsentlig samme stand som ny eller på anden vis misligholdt, og emballagen ikke er hel, ren og intakt, vil det i alle tilfælde betyde en ikke uvæsentlig reduktion af det refunderet beløb.

For at få den fulde købesum retur, må varen kun være brugt i samme grad, som er accepteret inden købet i en almindelig fysisk butik. Før du sender en vare retur, skal du derfor gøre dig klart, om en almindelig butik ville acceptere den benyttelse af varen den har været udsat for. Du har altså ret til at se varen an og afprøve visse funktioner. Derimod vil returbeløbet kunne nedsættes, såfremt varen har været brugt i en længerevarende periode eller i det hele taget viser tegn på at have været brugt og/eller slid.

Special fremstillede varer dvs. varer, som er fremstillet specielt til dig, er der ingen returret på, og købet kan derfor ikke fortrydes. Vi fremsender altid en skrivelse omkring disse produkter inden ordren sættes i gang, hvor du skal acceptere, at der ikke er returret på produktet.

Hvis den/de returneret vare/varer skal byttes til en anden vare/andre varer, så er det nødvendigt, at bestille disse, på samme måde som den/de returneret vare/varer.

Åben Returportal

2 års reklamationsret

Når du handler som privatperson hos Garmas har du 2 års reklamationsret på maskiner/produkter . Dette betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation, hvor det er et krav, at fejlen kan tilbageføres til konstruktions - eller materialefejl. Reklamationsretten dækker ikke fejl, skader eller slitage, direkte eller indirekte opstået som følge af forkert betjening, ringe vedligeholdelse, vold eller uautoriserede indgreb.

Al henvendelse skal ske til et af varens importør anvist serviceværksted/forhandler (hvilket selvfølgelig også kan være Garmas) - find det/den nærmeste på importørens hjemmeside. Du kan naturligvis også få anvist det nærmeste serviceværksted/forhandler ved at kontakte Garmas. Du står selv for transport og eventuelle omkostninger til transporten af varen til og fra anvist serviceværksted./forhandler. Under alle forhold skal der reklameres inden for rimelig tid. I henhold til gældende praksis vil 2 måneder være inden for rimelig tid.

Hvis der indgår et CVR/Se/EAN nummer eller et firmanavn på profilen eller ordren (feks. gæsteordre), så vil handlen under alle forhold blive betragtet som erhvervskøb. Der må dog gerne bestilles til levering på erhvervsadresse - benyt da i stedet feltet med alternativ leveringsadresse til dette.

Specielt for erhvervshandel

Fortrydelsesret

Der er ingen fortrydelsesret med mindre andet er aftalt skriftligt.

Garmas modtager ikke varer pr efterkrav.

1 års reklamationsret

Evt. reklamationer skal ske skriftligt overfor Garmas senest 2 dage efter varens modtagelse.

Når du handler som erhvervskunde hos Garmas, har du 1 års reklamationsret på maskiner/produkter . Dette betyder, at du enten kan få varen repareret eller ombyttet afhængig af den konkrete situation, hvor det er et krav, at fejlen kan tilbageføres til konstruktions - eller materialefejl. Reklamationsretten dækker ikke fejl, skader eller slitage, direkte eller indirekte opstået som følge af forkert betjening, ringe vedligeholdelse, vold eller uautoriserede indgreb. Ombytning eller reparation medfører ikke, at der løber en ny 1 års reklamationsperiode.

Al henvendelse skal ske til et af varens importør anvist serviceværksted/forhandler (hvilket selvfølgelig også kan være Garmas) - find det/den nærmeste på importørens hjemmeside. Du kan naturligvis også få anvist det nærmeste serviceværksted/forhandler ved at kontakte Garmas. Du står selv for transport og eventuelle omkostninger til transporten af varen til og fra anvist serviceværksted./forhandler.

Produktansvar

Garmas skal af køber holdes skadesløs i den udstrækning Garmas pålægges ansvar overfor trediemand for sådan skade eller sådant tab, som Garmas efter dette punkts 2. og 3. afsnit ikke er ansvarlig overfor køber.

Garmas er ikke ansvarlig for skade på fast ejendom eller løsøre, som indtræder, mens produkterne er i købers besiddelse. Garmas er heller ikke ansvarlig for skade på produkter, der fremstilles af køber, eller på produkter, hvori disse indgår.

Garmas er i intet tilfælde ansvarlig for driftsstab, tidstab, avancetab el. lign. inddirekte tab.

En klage over en vare eller tjenesteydelse kan indgives til Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg. Du kan klage til Center for Klageløsning via Klageportalen for Nævnenes Hus.

Levering af tegningsmateriale, vejledning i materialevalg, sammensætning af materialer og levering af halvfabrikata

Denne ydelse tilbydes kun til erhvervskunder. Ved levering af tegningsmateriale, vejledning i materialevalg, vejledning i dimensioner og sammensætning og levering af halvfabrikata i øvrigt, har Garmas intet ansvar for skader, hverken direkte eller indirekte, som er forsaget af de førnævnte leverancer og brugen af disse. Køberen bærer det fulde ansvar ved at gøre brug af førnævnte leverancer og vejledninger. Garmas anbefaler, hvis køber er i tvivl, om det valgte materiale, tegning eller halvfabrikata, er egnet til formålet, at man søger rådgivning hos f.eks. et rådgivende ingeniørfirma. Denne ydelse tilbydes ikke af Garmas.